torstai 12. heinäkuuta 2012

Jäiks viisumihaku..

Aattelin tulla nopeesti kirjottelemaan vähän tosta viisumihausta. Mulla on siis huomenna viisumihaastattelu Helsingissä ja sen takia tää viisumihaku on tällä hetkellä aika päälimmäisenä mielessä. Mä tein jo sen viisumihakemuksen tossa pari viikkoa sitten, mutta nyt olis tämä haastattelu vielä edessäpäin.

Se viisumihakemus täytettiin netissä USA:n suurlähetystön nettisivuilla. Ennen sitä hakemuken tekemistä kaikki pelotteli mua ihan hirveesti, että se hakeminen on ihan kauheeta ja, että siinä menee kuulemma kauheesti aikaa. Ehkä sitten ton pelottelun ansiosta se tuntu musta ihan helpolta, kun olin varautunut vielä niin paljon pahempaan. Tai sitten mä oon ihan oikeesti skipannu jonkun kamalan kohdan kokonaan koko viisumihakemuksesta.. :D Kyllähän sen tekemiseen tottakai sai aikaa uppoomaan ja mä ainakin olin ihan paniikissa, että täytän sen väärin enkä saakaan ollenkaan viisumia. Vielä kun se oli kokonaan eglanniksi, niin pelotti, että tajuan jonkun kohdan kokonaan väärin ja vastailen ihan outoja!

Siinä muuten kysyttiin ihan outoja kysymyksiä! Esimerkiksi tän tyylisiä: "Aiotko toimia jonkun terroristijärjestön hyväksi USA:ssa?" ja "Oletko koskaan harjoittanut ihmiskauppaa?"Hahah, onneks kaikkiin pysty vastaamaan, että "no"!

Huomenna olis sitten edessä matka aamulla aikasin Helsinkiin ja puoli yhdeltä sitten se viisumihaastattelu, jäiks! Vaikka kaikki kyllä sanoo, että se haastattelu on tosi nopee juttu, jossa vaan otetaan sormenjäljet ja kysellään ihan semmosia small talk tyylisiä kysymyksiä. No jaa, enköhän mä siitä selviä, enemmän mua huolestuttaa, että löydänkö oikeata paikka, missä se haastattelu pidetään. 

Tässä muuten vielä vähän listaa, et mitä kaikkee sinne pitää ottaa mukaan:

  • Passi
  • DS-160-lomakkeen vahvistussivu
  • Kuitti viisumimaksusta
  • Kirjattu palautuskuori
  • Varallisuustodistus
  • DS-2019-kaavake
  • SEVIS-kuitti
Huhhuh, mä tästä meenkin tarkistamaan vielä kerran, että mulla on noi kaikki paperit.. :D


 tommonen nippu kaikkia papereita pitäis ottaa mukaan.. :D

Wish me luck! Varsinkin kun huomenna on perjantai 13. oh no... :D

1 kommentti: